Összetevők: kifutópályák, irányítótornyok, utasok, poggyászok, egy marék 8 bites grafika, temérdek lehetőség, földrajz ízlés szerint adagolva, egy csipetnyi humor és számtalan stratégia. Ezeket gyűrte össze nyáron a NimbelBit csapata, hogy a Tiny Tower sikere után megalkossa a Nappló egyik legkedvesebb játékát, a Pocket Planest (v1.0.5.0.1).
(FIGYELEM! Ha csatlakozni akartok a Nappló flottájához, nincs más dolgotok, mint a Flight Crew-nál csapat névnek megadni, hogy NAPPLO!)
A játék célja
Feladatunk egy induló légitársaság irányítása és felvirágoztatása, miközben utasokat és csomagokat kell eljuttatnunk A pontból B-be.
Városok
A játék elején választhatunk, hogy a világ hat régiója közül melyikben szeretnénk kezdeni. Valóban számos stratégia alapján navigálhatjuk a vállalkozást, és ezt befolyásolja majd a kiindulási központ is. A városok legfontosabb tulajdonságai a lakosság mérete, a reptér osztálya (Class) és kapacitása (Layover). Osztályokból hármat különböztetünk meg, ezeket fekete (1), kék (2) és piros (3) pötty jelöli. Ezeket a besorolásokat a repülőknél is megtaláljuk, és egy-egy gép csak a saját osztályának megfelelő (vagy annál nagyobb) reptéren tud leszállni. A kapacitást és a látogatottságot növelhetjük (upgrade, advertising), de az osztály állandó marad.
Repülőgépek
Az osztályon kívül kapacitás, típus (a "P" jelzésűek személyszállításra alkalmasak, a "C" teherszállító, míg az "M" vegyes), sebesség, tömeg és hordtávolság különbözteti meg a gépeket. Kezdetben a flotta néhány kisebb gépből áll csupán, még nem nagyon kell taktikáznunk, ahogy a reptereink sem a legnagyobb városokban találhatóak (Tokyo és Soul helyett csak a szomszédos Sendai, Sapporo vagy Nagasaki állnak rendelkezésünkre). Természetesen idővel terjeszkedni fogunk és egyre nagyobb gépeink is lesznek (ezek listája: Menu>Airpedia).
A lecserélésre ítéltetett gépeket a hangárban tárolhatjuk, innen állíthatjuk őket újra forgalomba, ha valamikor mégis szeretnénk.
A játék menete
A bemutató után elkezdhetjük az utasok, csomagok szállítását, hiszen elsősorban ebből lesz pénzünk. Amint kiválasztottuk, hogy kit/mit és hova viszünk, és a térképen megadjuk a célállomást, a gép a levegőbe emelkedik, és megkezdi párperces útját. A játszhatóság miatt az idő és a gépek kapacitása körülbelül a tizedrésze a valósnak. Így például Párizs-London távolság a legtöbb géppel kevesebb, mint egy perc, míg a legnagyobb repülők egyszerre akár 17 utas szállítására is alkalmasak.
Leszállni, akár csak átszállás erejéig is csak olyan reptéren tudunk, amit már megvásároltunk. Pénzt leginkább terjeszkedésre és a flotta bővítésére kell költenünk, célszerű ezeket egyensúlyban tartani, ám az utóbbi a hatékonyabb fejlődés záloga.
"Új felszálló"
Az egyes repülőtereken az új utasok és szállítmányok pontosan ötpercenként váltják egymást.
Repül a pénz!
Ha egy gép a levegőben van, folyamatosan érmék és papírpénzek jönnek szembe, ezeket megérintve megkaparintjuk őket. Igen sok mannát össze lehet így gyűjtögetni, ami főleg a játék elején nagyon jól jöhet.
A papírpénz körülbelül ötszázszorosát éri egy érmének, a bankban nagyjából így tudjuk váltani, ha esetleg megszorulnánk.
Piac
A piacon (Menu>Market) vásárolhatunk gépet egyben is, de úgy mindenképpen drágább, mint ha a három alkatrészt (engine, controls, body) külön-külön vennénk meg, és illesztenénk össze. Itt egyébként tizenkét percenként változnak a portékák.
Statisztikák, érdemrendek
A statisztikák leginkább érdekességként szolgálnak, ritkán vesszük konkrét hasznukat. Azért érdemes a személy- és utasszállítás arányát néha megnézni, jó, ha egyensúlyban vannak. Az érdemrendek (Menu>Awards) is inkább csak arra hivatottak, hogy véletlenül se unatkozzunk.
Események
A városok szokásos forgalma megnövekedhet, ha ott épp valami esemény zajlik. Ez lehet dinoszaurusz kiállítástól kezdve olimpiai megnyitóig bármi. Ilyenkor ezekbe a városokba többen szeretnének eljutni (az onnan távozók számára elvileg nincs hatással),
Viszont van úgy is, hogy a természet szól közbe, egy-egy köd vagy trópusi vihar jó pár percre leállíthatja itt-ott a forgalmat. Ilyenkor ezeket a reptereket nem tudja elhagyni egyetlen gépünk sem, sőt elindulni sem lehet az irányukba.
Flight Crew
Különleges alkatrészek - ezek révén pedig különleges gépek - és extra zöldhasúak szerezhetőek be a kiemelt eseményen. Ezeket - és csak ezeket - kék szín jelöli és általában kb. három napig tartanak. A komoly jutalmak megszerzésére esélyünk igazán csak egy-egy csapathoz csatlakozva lehet.
FIGYELEM! Most a Nappló is csapatot indít! Ha csatlakozni akartok, nincs más dolgotok, mint a Flight Crew-nál csapat névnek megadni, hogy NAPPLO. Gyertek bátran!
Stratégia
A játéknak nincs egyértelmű receptje. Rengetegféle taktikával játszhatunk, mikor épp hogy tartja kedvünk: ha akarunk, megveszünk minden elérhető repteret, ha akarunk, csak kettőt-hármat üzemeltetünk, és ezek között járatjuk a gépeinket. Ha úgy gondoljuk, egy-egy repteret "felturbózunk", és a nagyobb gépeinkkel oda hordjuk a környező városok forgalmát, majd onnan a kisebb járgányokkal terítünk. Talán csak egy általánosan érvényes jó tanácsot adnánk: amikor egy utas vagy csomag célba ér, teljesen mindegy, milyen géppel, de az mindig csurig legyen és mindenki ugyanoda menjen. Így ugyanis minden teljesítés után 25% bónuszt kapunk.